Catena förvärvar logistikfastighet i Ängelholm för 22 Mkr

2015-10-01 kl. 14.30

Catena har idag, den 1 oktober 2015, tecknat avtal och tillträtt fastigheten Norra Varalöv 31:5 i Ängelholm. Affären sker som ett bolagsförvärv till ett underliggande fastighetsvärde om 22 Mkr. Säljare är en lokal fastighetsägare i Ängelholm. På fastigheten, som är belägen med ett mycket bra läge alldeles utmed E6:an strax söder om Ängelholm, finns ett logistiklager om drygt 4 000 kvadratmeter. Fastigheten ligger i direkt anslutning till den under sommaren förvärvade exploateringsmarken i Norra Varalöv. Byggnaden är i mycket gott skick och har ett hyreskontrakt som löper ut 2019-04-30 med en årlig hyresintäkt om 1,8 Mkr.

”Dagens förvärv positionerar Catena ytterligare i Region Öresund där området Norra Varalöv strax utanför Ängelholm är en bra knutpunkt för logistikfastigheter med nära tillgång till E6:an och E4:an. Norra Varalöv, där Catena har för avsikt att nyproducera 65 000 kvadratmeter, håller dessutom på att etableras som ett E-handelskluster som kan serva hela norra Europa” säger VD Gustaf Hermelin i en kommentar.

Gustaf Hermelin, VD                      Peter Andersson, CFO

Tel. 070-560 00 00                         Tel. 0730-70 22 44