Catena välkomnar Apotek Hjärtat som ny hyresgäst i Norrköping

Sveriges största privata apotekskedja Apotek Hjärtat flyttar nu in i en av Catenas logistikfastigheter i Norrköping.

2021-07-07 kl.13.00

Catena har tecknat ett 7-årigt avtal med ICA Fastigheter som i sin tur kommer att hyra ut till koncernbolaget Apotek Hjärtat – en rikstäckande apotekskedja med cirka 390 apotek och över 3000 anställda. Hyresavtalet avser 13 618 kvm i Catenas fastighet Adaptern 1 som ligger i Ingelsta Industriområde, Norrköping. I avtalet ingår även en option om ytterligare cirka 6 000 kvm, fastigheten har totalt en uthyrningsbar yta om cirka 28 430 kvm. I samband med uthyrningen sker en anpassning av lokalerna.

- Vi har sedan länge en god relation med ICA-koncernen som hyr av oss på ett stort antal platser runtom i Sverige. Att vi återigen kan hitta en bra lösning och därmed utöka vårt samarbete känns väldigt positivt, säger Catenas regionchef i Stockholm, Tobias Karlsson.

Apotek Hjärtat planerar att flytta in i sina nya lokaler under sommaren 2022.

Tobias Karlsson, Regionchef Stockholm, Tel. 0730-70 22 36 tobias.karlsson@catenafastigheter.se
Jörgen Eriksson, VD, Tel. 0730-70 22 42, jorgen.eriksson@catenafastigheter.se
Följ oss: catenafastigheter.se / LinkedIn / Twitter