Catena sätter nytt namn på Rögles arena

Catena Arena. Det blir det nya namnet på Rögle BK:s hemmaarena i Ängelholm då fastighetsbolaget Catena AB blir hockeyklubbens nya arenasponsor.

2019-03-28 kl. 15:00

Catena utvecklar, äger och förvaltar effektiva logistikanläggningar som försörjer Skandinaviens storstadsregioner. Ängelholm, med sitt utmärkta läge för logistik, är en viktig ort för bolaget och i kommunen finns även flera av bolagets logistikanläggningar. Catena har stöttat Rögle BK under många år, nu växlas samarbetet upp då Catena tar över som arenasponsor.

- Catena sponsrar engagemang och verksamheter som bidrar till en positiv och hållbar samhällsutveckling och att stötta Rögle BK ligger helt i linje med detta. Samarbetet gynnar såväl elithockeyn som klubbens offensiva hållbarhetsarbete och ambitiösa barn- och ungdomsverksamhet där både tjejer och killar får möjligheter att utvecklas sportsligt i ett socialt givande sammanhang, säger Catenas VD Benny Thögersen.

- Vi är stolta och glada att lokalt förankrade Catena sätter namn på arenan och att våra respektive varumärken kan stärka varandra genom det här samarbetet. Catenas engagemang ger oss ytterligare kraft att utveckla vår verksamhet framåt, konstaterar Marcus Thuresson VD, Rögle BK.

Catena tecknar ett tvåårigt avtal om namnrättigheterna från och med säsongen 19/20. Namnbytet sker den 1 maj 2019.

Benny Thögersen, VD Catena
benny.thogersen@catenafastigheter.se