Catenas Erbjudande till Tribonas aktieägare förklaras ovillkorat

2015-11-30 kl. 15.15

Catena har lämnat ett offentligt uppköpserbjudande till Tribonas aktieägare villkorat av bland annat beslut av extra bolagsstämma om nyemission av aktier. Då stämman den 30 november fattat beslut om emission, samt övriga villkor som ställdes vid budets offentliggörande är uppfyllda, förklaras budet ovillkorat.

Erbjudandehandlingen väntas offentliggöras den 14 december och acceptperioden löpa från och med 15 december 2015 till och med 15 januari 2016.

Fullständig erbjudandehandling skickas till direktregistrerade aktieägare och kommer att kunna laddas ned från Catenas webbsida (www.catenafastigheter.se), Finansinspektionens webbsida (www.fi.se) samt Erik Penser Bankaktiebolags webbsida (www.penser.se).

Gustaf Hermelin, VD                      Peter Andersson, CFO

Tel. 070-560 00 00                         Tel. 0730-70 22 44