Catena ändrar regionindelning och lämnar kompletterande finansiell information

Från den 1 januari 2024 ändrar Catena sin regionindelning och därmed sin segmentsredovisning.

2023-11-08 kl.10.00

Förändringen ligger i linje med Catenas strategi och skapar ytterligare möjligheter till synergier i takt med att bolaget växer. Bolagets fastighetsbestånd är geografiskt spritt i Sverige och Danmark med fokus på storstadsregioner och i anslutning till större transportleder. Med en ny regionindelning avspeglas läget för samtliga fastigheter och regionerna i Sverige blir storleksmässigt mer enhetliga.

Fem regioner blir fyra och dessa blir framöver:

• Region Syd (tidigare Region Malmö utan Danmark samt Region Helsingborg förutom Halmstad) – Regionchef Fredrik Renå
  • Region Väst (tidigare Region Göteborg och Jönköping samt Halmstad) – Regionchef Jonas Arvidsson
  • Region Öst (tidigare Region Stockholm) – Regionchef Tobias Karlsson
  • Region Danmark (tidigare del i Region Malmö) – Regionchef vakant

Som en följd av den förändrade segmentsredovisningen från och med den 1 januari 2024 har Catena idag publicerat kompletterande finansiell information på sin webbplats: https://www.catena.se/investerare/rapporter/

Informationen som nås via länken redovisar uppgifter om väsentliga nyckeltal baserade på den nya regionindelningen för kvartal 1-3 för 2023 och helåren 2020 till 2022.

Jörgen Eriksson, VD, Tel. 0730-70 22 42, jorgen.eriksson@catena.se
Sofie Bennsten, vice VD och CFO, Tel. 0730-70 22 41 sofie.bennsten@catena.se