Catena hyr ut till Solid Försäkring AB – näringslivet i södra Helsingborg sjuder av aktivitet

Nu flyttar även Solid Försäkring AB in i det anrika 8-våningshuset på Landskronavägen som förvärvades av Catena 2017. I fastigheten, som är ett väl synligt landmärke på Råå i Helsingborg, råder hög aktivitet.

2018-06-26 kl. 08:00

Solid Försäkring är en del av Resurskoncernen där även Resurs Bank ingår. Bolaget är marknadsledande på försäkringslösningar för detaljhandelns kapitalvaror och stora inom rese- och vägassistansförsäkringar. Inflyttning i företagets nya lokaler på Råå sker i november 2018.

” I takt med att antalet medarbetare i Resurskoncernen har blivit fler har vi vuxit ur våra nuvarande lokaler på Ekslingan i Helsingborg. Vi ser fram emot att under hösten flytta in i vårt nya kontor där vi kan erbjuda våra medarbetare en bra arbetsmiljö och fortsätta utveckla Solids verksamhet, säger Marcus Tillberg, VD Solid Försäkring.

Plan fyra och fem i kontorsdelen anpassas för Solid Försäkring. I övrigt inhyser fastigheten även industri- och logistiklokaler och entréplanet rymmer en restaurang, öppen för allmänheten. Sedan Catena förvärvade fastigheten i fjol har ett tiotal nya hyresgäster hunnit flytta in.

”Vi renoverar och moderniserar i takt med att fastigheten fylls på med hyresgäster – utöver affärspotentialen vi ser, så känns det mycket bra att Catena kan bidra till ett fortsatt aktivt näringsliv i området och värna om en byggnad som satt prägel på Helsingborgs stadsbild under flera decennier,” konstaterar Göran Jönsson, Regionchef Helsingborg på Catena.

Fastigheten, med sitt karaktäristiska 8-våningshus, är strategiskt belägen i anslutning till E4/E6 i södra Helsingborg och omfattar drygt 25 000 kvm. Den uppfördes mellan 1958 och 1990 och kontorsbyggnaden ritades 1974 av de danska arkitekterna Bengt Blasberg och Henrik Jais-Nielsen.

Göran Jönsson, Regionchef Helsingborg Catena
goran.jonsson@catenafastigheter.se