Johan Franzén lämnar sin tjänst som regionchef på Catena

En förändring sker i Catenas ledning då Johan Franzén, som varit regionchef sedan 2013, har beslutat sig för att lämna bolaget.

2020-01-22 kl. 09:00

Johan Franzén avslutar sin tjänst den 1 april 2020 och är kvar i sin nuvarande roll som regionchef för Göteborg och Jönköping under uppsägningstiden.

- Efter många utvecklande och givande år där Catena gått från klarhet till klarhet var det ett tufft beslut för mig att ta men jag har landat i att det är dags för mig att gå vidare, säger Johan Franzén.

- Johan har med sin kompetens och sitt stora engagemang bidragit till att utveckla och stärka Catenas affär både i regionerna han haft ansvar för och övergripande för hela bolaget. Efter många års samarbete är det tråkigt att Johan lämnar oss, jag vill tacka för hans insatser och önskar honom lycka till med framtida utmaningar, säger Catenas VD Benny Thögersen.

Arbetet med att rekrytera en efterträdare kommer att påbörjas inom kort.

Benny Thögersen, VD
benny.thogersen@catenafastigheter.se