Catena uppför ny logistikanläggning i Norrköping, SGD AB flyttar in

Catena uppför en ny anläggning till SGD AB på centralt läge i Norrköping, en investering om cirka 115 Mkr.

2022-04-06 kl.15.00

Den nya logistikanläggningen om totalt 8 400 kvm uppförs på en befintlig byggrätt på fastigheten Statorn 31. Anläggningen kommer att miljöcertifieras och på taket ska en solcellsanläggning installeras.

Ett 19-årigt hyresavtal har tecknats med den svenska grossistverksamheten SGD AB som lagerhåller och transporterar främst golvkeramik och textil åt företag och fackhandel.

- Det känns mycket bra att vi på detta vis kan tillföra eftertraktad logistikyta på en redan befintlig fastighet och samtidigt etablera kontakt med SGD som är en aktör vars utveckling vi kommer att följa med stort intresse, säger Catenas Regionchef Tobias Karlsson.

- Vi på SGD är väldigt glada att vi kommit i mål med Catena som partner gällande vår satsning i Norrköpingsregionen. Den nya anläggningen ger oss rätt förutsättningar att fortsätta växa vår verksamhet samtidigt som vi kan bredda och förbättra vårt totala kunderbjudande mot golventreprenadsmarknaden i regionen, säger Fredrik Alfredsson som är VD på SDG AB.

SGD planerar att flytta in i de nya lokalerna under sommaren 2023.

Jörgen Eriksson, VD, Tel. 0730-70 22 42, jorgen.eriksson@catenafastigheter.se
Tobias Karlsson, Tel. 073-070 22 36 tobias.karlsson@catenafastigheter.se