Catena offentliggör ökning av antalet aktier och röster

Enligt tidigare offentliggjord information har antalet aktier och röster i Catena AB (publ) ökat.

2021-04-30 kl. 08:30

Ökningen sker mot bakgrund av den riktade nyemission av aktier som, med stöd av årsstämmans bemyndigande, beslutades av styrelsen den 31 mars 2021. Det ökade aktiekapitalet till följd av nyemissionen registrerades av Bolagsverket den 6 april 2021.

Det totala antalet aktier i Catena har ökat med 3 000 000 aktier och röster. Catenas registrerade aktiekapital per den 30 april 2021 uppgår till 181 397 761,60 kronor fördelat på 41 226 764 aktier. Samtliga aktier är av samma aktieslag och varje aktie berättigar till en (1) röst vid bolagsstämma i Catena.

Jörgen Eriksson, VD, Tel. 0730-70 22 42, jorgen.eriksson@catenafastigheter.se
Sofie Bennsten vice VD och CFO, Tel. 0730-70 22 41 sofie.bennsten@catenafastigheter.se
Följ oss: catenafastigheter.se / LinkedIn / Twitter