Hus för hus –svenska fastighetsbolag går samman i gemensamt initiativ för energibesparing

För att inspirera och uppmuntra fler till att spara energi går ett antal större aktörer i fastighetsbranschen samman i en gemensam kampanj inför vintern.

2022-11-15 kl. 7.00

Inom fastighetsbranschen är energieffektivisering och driftoptimering inget nytt. Det är en fråga som branschen jobbat aktivt med i många år. Mot bakgrund av vinterns energisituation är dock insatser för minskad energianvändning särskilt angelägna. Det här fick fastighetsbolagen Castellum, Catena, Corem, Mileway, Logicenters och SLP att gemensamt initiera en energisparkampanj under hashtaggen #HusFörHus. Målet med kampanjen är att bidra till minskad energianvändning genom att samverka, dela kunskap, och inspirera så många som möjligt till att göra vad de kan för att spara energi.

Genom hashtaggen #HusFörHus går kampanjen att följa i sociala medier. De initiativtagande bolagen välkomnar fler fastighetsbolag såväl som kunder och samarbetspartners att delta i kampanjen.

Anders Björling, CTO, Teknisk chef, Castellum, Tel. 073-942 09 32, anders.bjorling@castellum.se
Amanda Thynell, Hållbarhetschef Catena, Tel. 072-510 03 01, amanda.thynell@catena.se
Elin Sundberg, Projektledare Hållbarhet Corem, Tel. 070-325 70 88, elin.sundberg@corem.se
Julie Villet, Head of ESG and Innovation, Mileway, Tel. + 31 613 722 095, julie.villet@mileway.com