Catena rekryterar ny regionchef för ökad närvaro i Danmark

Ett resultat av den tillväxtfas som Catena befinner sig i är att Mikael Tröjbom Johansen tillträder i den nya rollen som Regionchef Danmark.

2024-05-03 klockan 8.30

Vid årsskiftet gjorde Catena om bolagets regionindelning och Danmark blev då en egen region, en förändring som tydliggör Catenas ambitioner att växa på den danska marknaden. Nu tillträder Mikael Tröjbom Johansen i rollen som Regionchef Danmark, en nyinrättad tjänst som är strategiskt viktig för Catenas fortsatta resa.

Mikael Tröjbom Johansen har en gedigen bakgrund inom fastighetsbranschen, senast i rollen som Senior Asset Manager på Mileway där han bidrog till uppbyggnaden av Mileway i Danmark. Som Regionchef på Catena blir Mikael ansvarig för att bygga upp en lokal förvaltningsorganisation som kan arbeta närmre Catenas hyresgäster för att utveckla såväl kundrelationer som Catenas danska fastighetsbestånd över tid. Med en organisation på plats i Danmark säkerställer Catena dessutom att ännu fler intressanta investeringsmöjligheter kan fångas upp på den danska marknaden framöver.

Johan Franzén, Affärs- och fastighetschef, Tel. 0730-89 92 82, johan.franzen@catena.se
Malin Nissen, HR-chef, Tel. 0761-35 58 13, malin.nissen@catena.se
Följ oss: catena.se / LinkedIn